FAQ

Wat is Get Chef’s?

Get Chef’s is een online platform dat horecaondernemers de mogelijkheid geeft hun voorraad beter te beheren. Verschillende redenen kunnen ervoor zorgen dat horecaondernemers gerechten in overvloed hebben. Via de applicatie kunnen de horecaondernemers deze gerechten alsnog aanbieden. Jij als consument kunt hier dan voor gereduceerd tarief toch van genieten! Je bestelling is aan te vullen met de overige gerechten van de menukaart!

Aan de ene kant is er een voedseloverschot aan de andere kant is er een voedseltekort. In Nederland leven meer dan 1 miljoen mensen onder de armoedegrens. Een dagelijkse gezonde maaltijd is voor hen niet vanzelfsprekend. Daarom doneren wij € 0,10 per transactie aan de Voedselbank Amsterdam.

Get Chef’s “plate” en help je stadsgenoot!

Hoe weet ik dat een restaurant een gerecht online heeft gezet?

Horecaondernemers zetten zelf hun gerechten online, het is dus altijd een verrassing wat er aangeboden wordt! Om volledig op de hoogte te blijven kun je het beste de push notificaties in de app aanzetten. Bij relevante gerechten krijg je direct een melding. Verder kun je natuurlijk zelf de applicatie en de website in de gaten houden voor alle nieuwe gerechten. Zodra een icoontje in de kaart groen is heeft een restaurant een Get Chef’s plate in de aanbieding. Voor alle interessante nieuwtjes en updates schrijf je in voor onze nieuwsbrief . Like en volg verder onze social media accounts zodat je niets hoeft te missen!

Hoe wijzig ik een bestelling?

In het bestelproces kun je altijd teruggaan om het gerecht, het aantal of je persoonlijke gegevens te wijzigen.

Hoe kan ik mijn gerecht betalen?

Betalen doe je op het platform van Get Chef’s. Via de applicatie en op www.getchefs.nl kun je veilig en makkelijk betalen via iDeal. Je rekent af in je vertrouwde internet betaalomgeving van je eigen bank. Zodra je betaling is bevestigd aan ons ontvang je de orderbevestiging.

Hoe hoog zijn de transactiekosten bij online betalen?

De iDeal transactiekosten worden automatisch toegevoegd aan je winkelwagen. Deze kosten zijn gebaseerd op de kosten die banken berekenen voor online betalen en op de kosten die gemaakt worden voor de verwerking van de betaling bij de betaalprovider. Deze kosten bedragen € 0,29 per transactie.

Ik weet niet of mijn betaling is gelukt, wat moet ik doen?

Kijk of je een orderbevestiging hebt ontvangen. Wij versturen deze zodra we terugkoppeling hebben gekregen dat de betaling bij ons binnen is gekomen. Indien je geen mail hebt ontvangen en het bedrag is wel afgeschreven kun je het beste even contact met ons opnemen. Wij zullen dan nagaan of je bestelling en betaling goed zijn doorgekomen.

Is betalen op www.getchefs.nl veilig?

Wij maken gebruik van beveiligde SSL-pagina’s. Dat wil zeggen dat onze pagina’s zijn beveiligd om de bescherming van persoons-en betalingsgegeven te garanderen.

Kan ik na aankoop mijn ‘gerecht’ nog annuleren?

Helaas, je kan je aankoop niet annuleren. Op grond van Artikel 6:230 p subf.2 BW wordt in verband met de bederfelijkheid van te bestellen/reeds bestelde producten het herroeppingsrecht uitgesloten.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen.

Controleer eerst je spamfilter, het kan zijn dat de mail hierin terecht is gekomen. Indien de mail hier ook niet in zit en de betaling is wel voltooid kun je het beste even contact met ons opnemen.

Ik ben mijn orderbevestiging kwijt.

Geen probleem, neem contact met ons op en wij sturen je orderbevestiging nogmaals toe.

Zijn de gerechten vers?

Uiteraard screenen wij de horecagelegenheden waar wij mee samenwerken. Wij gaan er ten alle tijden dan ook vanuit dat de gerechten die geserveerd worden vers zijn. Get Chef’s fungeert als intermediair, dit betekent dat wij helaas geen invloed hebben op de kwaliteit van het geleverde. Indien je ontevreden bent kun je contact opnemen of een review achterlaten voor de betreffende horecagelegenheid.

Wanneer kan ik mijn gerecht gebruiken?

Omdat het doel van GetChef’s is om voorraad beheer in de horeca te verbeteren is er een beperkte geldigheid verbonden aan de gerechten. Er wordt immers gewerkt met verse producten. De geldigheid wordt bij aankoop aangegeven en kun je ook altijd terugvinden in je orderbevestiging. Hou deze goed in de gaten!

Kan ik ook afhalen?

Jazeker. De horecagelegenheden die hun gerechten aanbieden op de website kunnen aangeven of het mogelijk is om af te halen, of dat je een tafel kan reserveren in het restaurant. Indien beiden mogelijk is kun je zelf een keuze maken.

Hoe werkt het review systeem?

We horen graag je mening, daarom zouden we het leuk vinden als je gebruikmaakt van het review systeem. Hier kun je achteraf een beoordeling achterlaten over het gerecht, de horecagelegenheid en de service. Dit kun je doen met behulp van ‘vorkjes’. Je kunt 1 tot 5 vorkjes aan een restaurant toekennen, waarbij 5 vorkjes staat voor zeer tevreden! Ook kun je nog een geschreven “comment” toevoegen.

Waarom werken jullie samen met de Voedselbank Amsterdam?

Wij vinden het naar om te zien dat er zoveel voedsel weggegooid wordt terwijl er ook zoveel mensen zijn die een voedseltekort kennen. In Nederland leeft meer dan 1 miljoen mensen onder de armoedegrens. Velen van ons beseffen niet dat het voedseltekort dichterbij is dan we denken. Gelukkig is hier de Voedselbank, zij voorzien binnen Amsterdam alleen al wekelijks zo’n 4000 huishoudens van voedselpakketten. Aangezien Get Chef’s start in de regio Amsterdam hebben wij gekozen om samen te werken met de Voedselbank Amsterdam. Dankzij jouw bestelling draag jij ook je steentje bij!

Mijn vraag staat er niet tussen, wat nu?

Heb je het antwoord niet tussen bovenstaande vragen kunnen vinden? Geen probleem! Neem gerust contact met ons op en wij beantwoorden je vraag graag!

Waar wordt de donatie aan de Voedselbank Amsterdam voor gebruikt?

Het geld dat gedoneerd wordt aan de Voedselbank Amsterdam wordt gebruikt ten behoeve van de distributie. Een voedselpakket samenstellen is één ding, het bij de mensen krijgen die het nodig hebben een tweede. Dat proces helpen wij graag een handje!